معرفی وبلاگ
مولای یا مولای انت المجیر و انا المستجیر و هل یرحم المستجیر الا المجیر « خدایا ، ای صاحب من ، ای صاحب من تو پناه دهنده ای و من پناه برنده چه کسی به غیر از پناه دهنده به پناه برنده رحم می کند ؟ »
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 92232
تعداد نوشته ها : 52
تعداد نظرات : 27



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

مراحل استخاره :بسم الله الرحمن الرحیم بگویید سه بار سوره ي اخلاص (قل هو الله احد) را بخوانید ، سپس سه مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید نيت کنید و به آنچه كه مايلید استخاره نمایید
استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

تماس با ما
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

چرا زرتشتي ها به آتش احترام مي گذارند ؟

به اين جهت است كه چون حضرت زرتشت در منطقه ي سردسيري مشغول عبادت بود براي گرم شدن كنار خود هميشه آتش روشن مي كرد لذا زرتشتي ها از اين جهت به آتش احترام مي گذارند

دسته ها : عقايد

چرا يهوديان به قرآن ايمان نياوردند ؟

زيرا آنها با جبرئيل دشمن هستند از اين جهت كه عقيده دارند براي آنها محدوديتها و تكاليفي دشوار فرو آورده است ، لذا به خاطر دشمني با جبرئيل ، به كتابي كه او آورده است ، يعني قرآن ، ايمان نمي آورند

دسته ها : عقايد

چرا خداوند شيطان را خلق كرده است ؟

اولا : خداوند شيطان را بر طينتي پاك خلق نموده است ولي بعدا انحراف و انحطاط و بدبختي و شيطنت با اراده ي خودش به سراغش آمد

ثانيا : وجود اين دشمن براي انسانها كمكي به پيشرفت و تكامل آنها مي باشد و هميشه نيروهاي مقاوم در برابر دشمنان سر سخت جان مي گيرند و سير تكاملي را مي پيمايند و بندگان خدا با مبارزه ي پي گير ، در برابر شيطان قوي تر مي شوند و قهرمانان بيزگ كشتي آنهايي هستند كه با حريف هاي پر قدرت زور آزمايي كرده اند .

دسته ها : عقايد

چرا تبعيض از خداوند قبيح است ولي تفاوت گذاشتن قبيح نيست ؟

به جهت اينكه تبعيض ، ترجيح بدون دليل ولي تفاوت ، ترجيح با دليل است و فرقي را كه خداوند ميان زن و مرد گذاشته است از راه تفاوت است نه تبعيض

دسته ها : عقايد

چرا قدر الهي تغيير مي كند ولي قضاي الهي تغيير نمي كند ؟

چون در مرحله ي قدر ، بدا هست و ممكن است خداوند از ايجاد آنچه كه مورد علم و مشيت و اراده و تقديرش تعلق گرفته صرفنظر كند و آن را ايجاد ننمايد ، ولي اگر كاري با امضاء به مرحله قضا رسيد ، ديگر بدا ( تغيير ) در آن راه ندارد ، بنابر اين چون قدر خدا مقدرش را حتمي نكرده و اميد آن هست كه آنچه را تقدير كرده واقع نشود اما قضاي خدا مقتضي خود را حتمي كرده است ، ديگر گريزي از آن نيست

دسته ها : عقايد

چرا با اينكه خدا يكي بيشتر نيست ولي نود و نه ( بنابر قولي هزار و يك ) اسم دارد ؟

به جهت اينكه هر كدام از اسماء الهي يك صفتي از صفات خدا را معرفي مي نمايد و گويند : هر كدام از اسماء خداوند داراي تاثير مخصوصي است .

دسته ها : عقايد

در زمان ائمه اطهار ( ع) ، ياران ايشان ، اعتقادات خود را به امام معصوم عرضه مي كردند بدين نحو كه به صورت حضوري و شفاها عقايدشان را ابراز مي كردند و يا به صورت كتبي ، و ائمه نيز با سعه صدر ، عقايد آنان را تائيد و يا اشكالات آنها را رفع مي كردند كه از جمله اين افراد مي توان به حضرت عبدالعظيم حسني (ع) اشاره كرد . اما شايد اين سوال براي افراد پيش آيد كه در اين زمان كه امام معصوم از ديد ما مخفي است و ما از نعمت مصاحبت با او محروميم  ، چگونه بايد از صحت عقايد خود مطمئن شويم ، در پاسخ بايد بگويم ، كه طبق استفتائي كه بنده ي حقير از دفتر مراجع عظام در اين خصوص داشتم ، همه آن بزرگواران متفقند اعلام كردند كه شخص مي تواند ، عقايد خويش را بر مرجع خويش عرضه كند چرا كه به فرموده خود آقا صاحب الامر ( عج) ، و اما الحوادث الواقعه ، فارجعو الي رواة احاديثنا ( يعني در حوادث و رويدادهاي پيش آمده به روايت كنندگان احاديث ما ( كه همان فقها هستند ) مراجعه كنيد .

پس اي عزيزان ، شما مي توانيد قلم به دست بگيريد و عقايد خود را در برگه اي بنويسيد و به آدرس مرجع خود ارسال كنيد و از وي خواستار تائيد و يا رفع اشكالتان شويد .

در پايان اين مطلب بد نيست اين مطلب را نيز بگويم ، كه علامه بزرگوار مجلسي ( ره ) ، عقايد خود را در كاغذي نوشت و آنها را بر روي منبر براي مردم خواند و از آنها اقرار گرفت كه همه عقايد مرا شنيديد ، همه گفتند بله ، فرمود : پس بياييد پايين اين برگه را به نام خودتان امضا كنيد تا آن را در شب اول قبر با خودم دفن كنم و سند روز رستاخيزم شود

يا علي

دسته ها : عقايد

در كل ، معارف اسلامي به سه بخش تقسيم مي شود ( يعني هر چه از دين بحث كنيم از سه حوزه خارج نيست ) :

1- اعتقادات ( معروف به علم عقايد يا كلام )

2- احكام ( علم فقه )

3- اخلاق ( علم فضايل و رذايل )

در بين اين سه بخش ، مهمترين بخش ، اعتقادات است كه زير بناي دو بخش ديگر مي باشد ، در واقع انسان با اعتقادات مسير تفكر و سير خود را مشخص مي كند و در همين راستا به موارد 2 و 3 عمل مي كند ، موارد 2 و 3 عمل كردني است و مورد اول قبول قلبي و دانستني .

وقتي سرور عزيزم ، حضرت آيت الله بهجت (ره) مي فرمايند : انسان بايد در اعتقادات و عمليات بندگي خدا كند ، منظور ، همين سه بخش است ، در واقع انسان براي رسيدن به كمال به اين سه مورد نياز دارد :

ابتدا با مطالعه و تحقيق و بر اساس تجزيه و تحليل مسائل ، عقايد خويش را بر مي گزيند و سپس در راستاي عقايدش به عمل به احكام و اخلاق مي پردازد .

لازم است بدانيم كه اگر كسي عقايدش صحيح باشد ، قطعا بهشتي است ، اما اينكه همان اول به بهشت رود و يا شفاعت نصيبش شود و يا مدتي را در جهنم عذاب كشيده و سپس وارد بهشت شود ، بستگي به عمليات ( احكام و اخلاق ) دارد ، اما آنجا كه در قرآن و روايات بحث از كساني مي شود كه براي هميشه و به صورت جاودان در آتش جهنم هستند ، منظور كساني است كه عقايد آنها باطل باشد ، هر چند اعمال ظاهرا نيكي در كارنامه داشته باشند ، ( با اين افراد در دنيا تسويه حساب شده و پاداش نيكيشان داده مي شود و در آخرت در آتش دوزخ مخلدند ، البته پاداش دنيا در برابر پاداش آخرت بسيار ناچيز است )

پس اي شيعيان ، بكوشيد در حسن عقيده و حسن عمل ، كه بهشت خود را براي شما آذين بسته است

اما اينكه چطور از حسن عقيده خود مطلع شويم ، در مطلبي جداگانه ، با عنوان عرضه عقايد ، در همين وبلاگ خدمتتان عرض كرده ام ، نميدونم ، شايد هم خودتان قبلا خوانده باشيد . يا علي

دسته ها : عقايد
X